Založ si blog

Byť vďačný

Stretla som pár ľudí, ktorí ďakujú Bohu za všetko pekné, čo ich v živote postretlo, no najmä za každý prejav, každé gesto lásky, ktoré sa im ušlo. Vďačnosť robí človeka ľudskejším a viac otvoreným pre lásku.

Láska je krehká, a ak ju človek rozdáva, hoci ju možno ani sám nemá, stáva sa o to väčším darom. Básnik Milan Rúfus ju v knižočke Moje modlitbičky vystihol takto:

 

Poďakovanie za lásku

Ako keby slnce zasvietilo na sneh –

všetko vo mne zjasnie,

tak mi vrúcne je.

Netušili by ste, ako mi je krásne,

keď sa na mňa ktosi s láskou usmeje.

 

Ako keby zohrial uzimenú byľku

teplý dotyk slnka v lesnom papradí –

tak mi je,

keď hoci na prchavú chvíľku

láskavo ma ktosi

rukou pohladí.

 

Veď ja ani neviem, čo je to –

tá – láska.

Teba prosím, Pane,

Ty ma o nej uč.

Ako v poli zrnko chlebového kláska

všetko živé čaká na jej teplý lúč.

 

Nebude Ti radiť drobné srdce moje.

Ja som ľudské mláďa,

Ty si Boží Kráľ.

Iba tak Ti poviem,

že dar lásky – to je

koruna tých darov,

čo si ľuďom dal.

 

Všetky deti sveta

– Tvoje sedmikrásky,

ktorými si osial modrú planétu –

ďakujú Ti, Pane, za dar ľudskej lásky.

I dar lásky Božej –

ten dar, že sme tu.

 

———-

A ešte niečo od básnika – o dúhe, ktorá je znamením nádeje. Tú prajem každému z vás.

Deti a dúha

Raz mali anjelici kreslenie.

A Pane – s farbičkami.

A v triede bolo ticho nesmierne

a maľovali sami.

 

Stvoriteľ prišiel iba po chvíli

pozrieť sa na obrázky.

A múdre oči sa Mu rosili

od dojatia a lásky.

 

„Čo ste to vymysleli, detičky?

Veď je to divukrásne!

Čo skrýva v sebe duša maličkých,

že múdry iba žasne?“

 

A začal farbiť krídla motýľov

a vymýšľal si kvety.

A radili Mu pritom podchvíľou

tí malí, drobní svätí.

 

Potom sa s nimi dvihol do výšky,

maľoval vtákom perie.

A hovoril si: „Moje hlavičky!

Kde sa to v nich len berie?“

 

Keď už mal svoju maľbu hotovú,

zvinul ju do polkruhu.

A zoslal deťom Božiu podkovu

a matku farieb – dúhu.

O pozitívnom Hip-hop(e)

02.10.2013

Nech sa ti darí, nech si šťastný, nech nemáš nepriateľov,nech ťa nezasiahne zlá vôľa, život máš pred sebou.. – znie v optimistickej piesni Nech sa darí od rapera, textára a producenta Lukáša Lacka (Suvereno).https://www.youtube.com/watch?v=18LlGQy5sbs. Lacko bol členom bratislavskej skupiny 2H+, ktorá vydala v roku 2005 album Taktomalobyťataktobude . Neskôr pôsobí ako [...]

Delfini vplyv na človeka

02.10.2013

Človek od dávna skúmal prírodu a inšpiroval sa ňou. Skúšal získať, čo mu chýbalo. Usiloval o krídla a o schopnosť lietať. Inšpiráciou pre život sa mu však stali aj iné tvory než vtáky, napríklad plávajúce cicavce vyžarujúce radosť – delfíny. V Staroveku tieto spoločenské tvory žijúce v skupinách najrozličnejšieho zloženia, (buď jedno pohlavie, alebo [...]

Zaujimavý knižný tip pre nezadaných kresťanov

20.01.2013

Objavila som túto knižnú recenziu, ktorú zdieľam v celku prekopírovanú zo ženského kresťanského občasníka Miriam. Knihu som nečítala, no k téme o ktorej píšem, sa veľmi hodí. Astrid Eichlerová: Povolání k životu BEZ MANŽELSTVÍ – naděje pro nezadané Mohu jako nezadaný člověk vést plnohodnotný život? (Návrat domů, Praha 2009, 77 s.) [...]

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

lucinka

Teší ma písať o akciách pre slobodných kresťanov a "články", kt. slúžia na poukázanie hodnôt a na povzbudenie, pomoc, potešenie, nádej. Ďakujem komentujúcim aj za niektoré napísané hlúposti a podané negatíva. Svoj život chcem však žiť hodnotne a s optimizmom. Preto, pokiaľ vás niektorá myšlienka z mojich "článkov" pozitívne oslovila , resp. posunula ďalej, ďakujem, že mi napíšte svoju referenciu súkromne na tento blog alebo na e-mail. Želám Vám veľa úspechov v láske, i celkovom živote. :) V zhrnutí, blog je určený na povzbudenie pre nezadaných kresťanov, ale i pre potešenie duše každého človeka s otvoreným srdcom. Príjemné čítanie :) ---------------- 1.www.youtube.com/watch?v=jzF_y… (Over the Rainbow/Simple Gifts (Piano/Cello Cover) - ThePianoGuys) 2.www.youtube.com/watch?v=DKC-l… (Me and My Cello - Happy Together (Turtles) Cello Cover - ThePianoGuys)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 175551x
Priemerná čítanosť článkov: 9240x

Autor blogu